سامسونگ درآمد خود را برای سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۴ منتهی به ۳۱ دسامبر ۲۰۲۴ گزارش کرده است که در آن شرکت ۷۵.۸ تریلیون وون (تقریباً ۵۲.۰۹ میلیارد دلار) درآمد تلفیقی را به ثبت رساند که ۱۱.۷۹ درصد افزایش نسبت به سال قبل، اما کاهش ۴.۱۷ درصد نسبت به ماه قبل است.
سود عملیاتی ۶.۵ تریلیون وون (۴.۴۶ میلیارد دلار) به دست آورد که ۱۳۲.۱۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت، اما ۲۹.۳۴ درصد QoQ کاهش یافت که عمدتاً به دلیل شرایط نرم بازار به ویژه برای محصولات فناوری اطلاعات و افزایش مخارج از جمله تحقیق و توسعه است.
برای کل سال ۲۰۲۴، بیش از ۳۰۰.۹ تریلیون وون (تقریباً ۲۰۶.۸۲ میلیارد دلار) درآمد تلفیقی را به ثبت رساند، که ۱۶.۲۲ درصد افزایش در سال و دومین رکورد در سال ۲۰۲۲ بود. مشخصات عملیاتی ۳۲.۷ تریلیون وون (۲۲.۴۷ میلیارد دلار) یعی ۳۹۵ درصد سالانه بیشتر بود.
کسبوکارهای MX و Networks بیش از ۲۵.۸ تریلیون وون درآمد تلفیقی داشتهاند که ۳.۲ درصد افزایش نسبت به سال قبل، اما ۱۵.۴ درصد کاهش کیفیت QQ را نشان میدهد. سود عملیاتی این بخش ۶.۵ تریلیون وون بود که ۱۳۲.۱۴ درصد در سال گذشته افزایش داشت، اما ۲۹.۳۴ درصد QQQ کاهش داشت.
کاهش QoQ در فروش و سود، تا حدی به دلیل اثرات محو شدن عرضه مدل های پرچمدار جدید است. به گفته سامسونگ، با این حال، بر اساس یک سال تمام، فروش پرچمداران به دلیل رشد دو رقمی سری گلکسی اس ۲۴ با افزایش قیمت تبلتها و پوشیدنیها هم از نظر ارزش و هم در فروش، شاهد رشد قوی بوده است.
در سه ماهه اول سال ۲۰۲۵، MX Business قصد دارد بر اساس مدلهای پرچمدار خود، بهویژه سری گلکسی اس ۲۵ که به تازگی راهاندازی شده است، رشد فروش را افزایش دهد و از طریق ارتقای تجربیات جدید هوش مصنوعی و رقابت محصول، به رهبری بازار گوشیهای هوشمند هوش مصنوعی ادامه دهد.
در سال ۲۰۲۵، MX Business رهبری هوش مصنوعی موبایل خود را با ارائه تجربیات هوش مصنوعی شخصیسازیشده و متمایزتر تقویت میکند و در عین حال خط تولید تاشو را برای ایجاد تقاضای جدید مشتریان تقویت میکند.
علاوه بر این، کسبوکار قصد دارد با ارائه ویژگیهای هوش مصنوعی پیشرفته و تجربههای غنی از اکوسیستم گلکسی برای تبلتهای ممتاز، نوتبوکها، پوشیدنیها و دستگاه XR آینده، فروش خود را گسترش دهد. همچنین قصد دارد با تلاش هایی مانند گسترش فروش پرچمدار، سودآوری را بهبود بخشد.
سامسونگ و افزایش فروش
واحد نیمه هادی سود عملیاتی ۳۰.۱ تریلیون وون را گزارش کرد که نسبت به سال قبل ۳۸.۷ درصد و نسبت به سه ماهه قبل ۲.۷۳ درصد افزایش داشت. Memory Business در سه ماهه چهارم به رکورد بالای درآمد دست یافت، که به دلیل افزایش فروش حافظه با پهنای باند بالا (HBM) و DDR5 با چگالی بالا برای سرورها، با افزایش میانگین قیمت فروش DRAM ترکیبی (ASP) بیشتر بود.
با این حال، در نتیجه افزایش هزینههای تحقیق و توسعه برای تضمین رهبری فناوری آینده و همچنین هزینههای افزایش اولیه برای تضمین ظرفیت تولید برای گرههای پیشرفته، سود عملیاتی نسبت به سه ماهه قبل اندکی کاهش یافت.
سود کلی برای کسب و کار ریخته گری به دلیل نرخ استفاده پایین تر و هزینه های تحقیق و توسعه بالاتر برای فناوری نود پیشرفته کاهش یافت. فناوری ۲ نانومتری GAA آن در حال توسعه فعال است، با کیت طراحی (DK) که قبلاً برای طراحی محصول بین مشتریان توزیع شده است، در حالی که فرآیند ۴ نانومتری محصولات HPC را بر اساس بازدهی پایدار تولید میکند.
با نگاهی به سه ماهه اول سال ۲۰۲۵، انتظار می رود درآمدها به دلیل کاهش تقاضای تلفن همراه و بار هزینه ثابت ناشی از نرخ بهره برداری پایین، ضعیف باقی بماند. در این محیط، Foundry Business بر پیشبرد توسعه فرآیندهای پیشرو و افزایش بلوغ فرآیند برای گسترش فرصتها در برنامههای هوش مصنوعی و HPC و تعامل با مشتری برای گرههای پیشرفته تمرکز خواهد کرد.
همانطور که در سال ۲۰۲۵، کسب و کار همچنان با افزایش و تثبیت فناوری GAA 2 نانومتری، به تضمین سفارشات از مشتریان عمده ادامه خواهد داد، در حالی که به طور همزمان فناوری ۴ نانومتری و زیرساخت طراحی را برای رفع نیازهای رو به رشد موبایل و HPC تقویت می کند.
دیدگاه ها