آخرین گزارش Counterpoint در مورد میزان عرضه گوشیهای هوشمند در چین منتشر شده است و هواوی با پشت سر گذاشتن سایر برندها، در سهماهه اول ۲۰۲۵ به رتبه اول رسیده است.
به طور کلی، بازار گوشیهای هوشمند چین نسبت به سال گذشته ۵ درصد رشد داشته است که بخشی از آن به دلیل برنامه یارانه دولتی است که در ژانویه آغاز شد. اما این شتاب اولیه دوام نیاورد. طبق گفته Counterpoint، تقاضا پس از فصل تعطیلات کاهش یافت و رشد همچنان کمتر از انتظارات بود.
هواوی در این سهماهه ۱۹ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داد که ۲ درصد نسبت به سهماهه چهارم ۲۰۲۴ افزایش یافته است. شیائومی با این سهم ۱۹ درصدی برابری کرد، اما رشد سهماهه کمی قویتر ۳ درصدی را ثبت کرد.
هواوی و فروش بزرگ
اپل به رتبه سوم سقوط کرد. عرضه این شرکت ۲ درصد کاهش یافت و سهم بازار آن از ۱۷ درصد به ۱۵ درصد کاهش یافت. Counterpoint این کاهش را به ساختار برنامه یارانه دولتی نسبت میدهد که فقط برای گوشیهایی با قیمت بالای ۶۰۰۰ یوان (حدود ۸۲۰ دلار) اعمال میشود. بیشتر آیفونها، از جمله مدلهای پرفروش پرو، بسیار بالاتر از این آستانه هستند و از دسترس هرگونه تخفیفی خارج میشوند.
اوپو با سهم ۱۵ درصدی و رشد ناچیز ۱ درصدی در رتبه چهارم قرار گرفت. ویوو با کاهش سهم از ۱۸ درصد به ۱۴ درصد در مقایسه با سهماهه قبل، افت بیشتری را تجربه کرد. آنر با سهم ۱۳ درصدی، در رتبه ششم قرار گرفت.
کانترپوینت با نگاهی به آینده، انتظار دارد بازار گوشیهای هوشمند چین در سال ۲۰۲۵ به رشد سالانه خود ادامه دهد، هرچند با سرعت کمتری. عرضه دستگاههای جدید در سهماهه دوم و جشنوارههای فروش میانسالی احتمالاً باعث افزایش موقت عرضه خواهد شد.
دیدگاه ها