در سه ماهه اول سال ۲۰۲۵، تحلیلگران CIRP (شرکای تحقیقات اطلاعات مصرفکننده) افزایش محبوبیت آیفون 16e، گوشی هوشمند اقتصادی جدید اپل را ثبت کردند. این گوشی ۷ درصد از کل فروش آیفون در ایالات متحده را به خود اختصاص داد، در حالی که آیفون SE 2022 در مدت مشابه سال قبل تنها ۵ درصد از این فروش را داشت.
در سال ۲۰۲۵، سهم SE به ۱ درصد کاهش یافت و کاربران این مدل را کمتر و کمتر انتخاب کردند. آیفون 16e همچنین ثابت کرد که از برخی دیگر از مدلهای اپل محبوبتر است. به عنوان مثال، آیفون ۱۵ پلاس سهم ۳ درصدی و آیفون ۱۴ پلاس تنها ۲ درصد از این سهم را به خود اختصاص دادند. حتی با پیکربندی ساده شده بدون MagSafe، UWB برای AirTag pinpointing یا بدون تمام هستههای GPU، این مدل تقاضای پایداری را نشان میدهد. این موفقیت به طراحی جذاب آن، مشابه آیفون ۱۴، و پردازنده جدید A18 نسبت داده میشود که به آن مزیت عملکردی میدهد.
آیفون 16e و فروش خوب آن
آیفون ۱۴ هنوز با ۸٪ سهم بازار از 16e جلوتر است، احتمالاً به دلیل قیمت پایینتر نسخههای بازسازیشده که در حال حاضر با قیمت ۳۳۸ دلار در دسترس هستند. با این حال، مدل 16e بهروزتر است و تراشه مدرنتری دارد.
در میان تمام آیفونهای ۱۶ جدید در سال ۲۰۲۵، آیفون ۱۶ پرو مکس با ۲۱٪ فروش، بیشترین انتخاب خریداران را داشت. پس از آن، آیفون ۱۶ پایه با ۲۰٪، آیفون ۱۶ پرو با ۱۷٪ و ۱۶ پلاس با ۹٪ قرار دارند.
بنابراین، آیفون 16e در بین مدلهای جدید به کمترین محبوبیت رسیده است، اما همچنان فروش بهتری نسبت به مدل قبلی خود و برخی از دستگاههای قدیمیتر دارد.
به عنوان یادآوری، موفقیت مکبوک ایر به اپل اجازه داد تا در سهماهه اول ۲۰۲۵، رهبر رشد فروش رایانههای شخصی در بازار جهانی شود.
دیدگاه ها