رشد ضعیف گوشی‌های تاشو در سه‌ماهه اول سال در اروپا، کاهش سهم سامسونگ از بازار را به دنبال داشت

رشد ضعیف گوشی‌های تاشو در سه‌ماهه اول سال در اروپا، کاهش سهم سامسونگ از بازار را به دنبال داشت
رشد ضعیف گوشی‌های تاشو در سه‌ماهه اول سال در اروپا، کاهش سهم سامسونگ از بازار را به دنبال داشت

بازار گوشی‌های هوشمند تاشو در اروپا در سه‌ماهه اول ۲۰۲۵، در بحبوحه افزایش رقابت، ۴ درصد رشد داشته است. طبق گزارش منتشر شده توسط Counterpoint Research، گوشی‌های تاشو اکنون ۱.۵ درصد از کل فروش گوشی‌های هوشمند در منطقه را تشکیل می‌دهند. این رقم نشان می‌دهد که با وجود چندین سال حضور در بازار، گوشی‌های تاشو هنوز هم بخش بسیار کوچکی هستند و رشد بازار حتی در حال کاهش است.

سامسونگ با ۴۱ درصد سهم بازار در اروپا، همچنان رهبر بلامنازع این بخش باقی مانده است. با این حال، این برند کره‌ای در مقایسه با سال گذشته (۱۵ درصد) سهم بازار قابل توجهی را از دست داده است، زیرا رقبای اصلی سبد محصولات خود را افزایش داده‌اند.

یک نمونه بارز، موتورولا است که از آنر به عنوان دومین بازیگر پیشرو در اروپا پیشی گرفت و اکنون ۱۵ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. Razr 50 قوی‌ترین سهم موتورولا بود.

گوشی‌های تاشو و کاهش فروش آن

آنر با ۱۳ درصد سهم بازار در جایگاه سوم قرار گرفت. گوگل یکی از بزرگترین فعالان این حوزه بود که به لطف تقاضای قوی برای Pixel 9 Pro Fold خود، توانست ۸ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دهد. تکنو با تقاضای قوی برای فانتوم وی فولد ۲، که در اصل به دلیل قیمت مناسب‌تر آن در بین گوشی‌های تاشوی کتابی شکل است، بیشترین رشد را در بازار گوشی‌های تاشوی اروپا تجربه کرد.

شیائومی (۸٪) و اوپو (۴٪) در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. کانترپوینت انتظار دارد که در ماه‌های آینده، همزمان با کاهش قیمت خرده‌فروشی و بهبود رشد، رقابت بین همه برندها در بازار گوشی‌های تاشو افزایش یابد.

مهتاب جهاندار
فارغ‌التحصیل نرم‌افزار و علاقه‌مند به دنیای موبایل هستم. با عشق به تکنولوژی، اخبار و بررسی‌های گوشی‌های هوشمند را می‌نویسم تا به شما در انتخاب بهترین‌ها کمک کنم.